Jaka powinna być nowoczesna strona internetowa?
Właśnie! Nowoczesna strona internetowa – czyli… jaka? W praktyce różne aspekty e-marketingu mają konkretną wartość dla marki. Jednak bez strony internetowej wszelkie inne kanały docierania do klienta przestają mień znaczenie. Bez nowoczesnej strony www nie można walczyć o wysokie pozycje organiczne w wyszukiwarce Google – nie ma bowiem czego pozycjonować. Bez strony internetowej nie ma konkretnego miejsca docelowego, do którego można prowadzić ruch z kampanii Google Ads. Takie przykłady można mnożyć. Wysokiej jakości witryna internetowa to już nie tylko wizytówka marki, ale i pierwsze źródło weryfikacji informacji przez klientów. Świat online na stałe wrósł w świadomość współczesnych odbiorców a pandemia COVID-19 tylko ten trend wzmocniła.
Jaką stronę internetową należy stworzyć?
Z uwagi na fakt, że każda poważna marka doskonale rozumie, jak ważna jest jej obecność w sieci, mamy obecnie do czynienia z masowym inwestowaniem w budowanie wizerunku w kanałach online. Współcześnie nie wystarczy już tylko posiadać stronę internetową, lecz trzeba dopracować jej wygląd i funkcjonalność w taki sposób, by wybić się z tłumu konkurentów. Jak to zrobić?
Po pierwsze – personalizacja i użyteczność – strona internetowa, która działa
Warto postawić na personalizację, gdyż dobra strona internetowa to taka, która jest w pełni dopasowana do indywidualnych potrzeb: marki oraz jej klientów. Personalizacja od dawna stanowi bardzo mocny trend w projektowaniu witryn internetowych, jednak szczególnie teraz warto postawić dodatkowo na użyteczność, tj. dopracowanie witryny pod względem UX. Wszystko po to, by odbiorcy od pierwszych chwil otrzymali dokładnie takie informacje, jakie ich interesują. Warto podkreślić, że użytkownicy cenią swój czas i są przyzwyczajeni do szybkiego docierania do wszystkich informacji. Spójne układy treści i grafik, intuicyjna nawigacja, logiczne pogrupowanie danych – to tylko klika podstawowych elementów strony internetowej, które odgrywają w tym kontekście ogromne znaczenie. Dobra strona www powinna zadowolić zarówno osoby, które poszukują na niej bardzo skonkretyzowanych informacji, jak i tych, którzy jedynie „przeglądają” treści szukając inspiracji.
Po drugie – optymalizacja strony www pod urządzenia mobilne oraz SEO
W obecnych czasach nie ma już wymówek! Strona internetowa MUSI być responsywna, tzn. musi zachowywać nienaganny wygląd niezależnie od tego, na jakim urządzeniu jest wyświetlana. Rozwój technologii oraz formatów urządzeń mobilnych i tabletów nie zwalnia. Marka nie jest w stanie przewidzieć, z jakich urządzeń będzie korzystała większość odbiorców. Nie ma nawet takiej konieczności, gdyż dostęp do oferty po prostu powinni mieć wszyscy chętni. Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych poprawi zarówno ogólne wrażenie oraz komfort użytkowników, jak i wpłynie pozytywnie na rankingi SEO.
Jeśli już o SEO mowa – optymalizacja strony internetowej pod względem wyszukiwarki Google to podstawa generowania dużych zasięgów. Nie wystarczy bowiem zbudować efektownie wyglądającą i łatwą w użyciu stronę www, jeśli nikt nie będzie wiedział o jej istnieniu. Bez ruchu użytkowników, wszystkie wysiłki dotyczące projektowania, designu i UX pójdą na marne. W praktyce istnieją setki wskazówek, w jaki sposób ułatwić pozycjonowanie stron internetowych, jednak o podstawach nie wolno zapominać! W profesjonalnej stronie internetowej używa się tytułów stron, metatagów oraz tagów alt w każdym obrazku. Wszystkie publikowane treści są zoptymalizowane z uwzględnieniem optymalnych słów kluczowych, które realni odbiorcy wpisują w wyszukiwarkę. Słowa kluczowe powinny pojawiać się nie tylko w treści ale i w linkach. Warto zadbać też o jakość kodu HTML.
Po trzecie – strona internetowa z CTA
Jeśli nadal zastanawiasz się nad tym, jaka powinna być nowoczesna strona internetowa, to musisz zapamiętać, że powinieneś na niej wzywać użytkowników do konkretnego działania. Pamiętaj tylko, że CTA nie mogą zdominować całego przekazu! Jeśli na stronie www nie ma bezpośrednich zwrotów do odbiorców z wyraźnym wskazaniem, co w danej chwili powinni zrobić, nie zmaksymalizujesz ścieżki prowadzącej do konwersji, a tym samym nie sprzedasz swoich usług ani nie zachęcisz do nawiązania kontaktu. Strona internetowa ma konkretny cel – musisz o tym wyraźnie powiedzieć użytkownikom. Cel ten powinien być od pierwszych chwil jasny i zrozumiały dla odwiedzających.
Nawet serwisy typowo informacyjne dążą do tego, by publikowane artykuły udostępniano i chętnie komentowano. Nie ma wyjątków, każda strona internetowa powstała by zrealizować konkretne zadanie. Trzeba więc maksymalnie ułatwić jego realizację. W pierwszych krokach warto ułatwić nawiązanie kontaktu oferując kilka dostępnych form: mail, telefon, dane adresowe, media społecznościowe, formularz kontaktowy. Użytkownicy cenią marki, które działają transparentnie i są elastyczne w stosunku do potencjalnych klientów. Mnogość kanałów komunikacyjnych jest obecnie w cenie.
Jeśli nadal zastanawiasz się, w jaki sposób zwiększyć atrakcyjność Twojej strony internetowej, lub już znalazłeś klika aspektów, które warto dopracować, zapraszamy do kontaktu. Chętnie porozmawiamy o rozwiązaniach dostosowanych do Twoich potrzeb.
Prędkość w priorytecie
Nowoczesny projekt strony internetowej dla architekta musi być zoptymalizowany w taki sposób, by całość wczytywała się błyskawicznie. Warto zadbać o odpowiednie rozmiary publikowanych obrazów. Współczesny klient nie ma ochoty czekać aż strona internetowa się załaduje. Jeśli treści nie pojawią się szybko, użytkownik przejdzie do witryny konkurencji. Dodatkowo prędkość ładowania strony jest ważnym czynnikiem rankingowym Google.
Dodatkowa oferta gratis do każdego projektu:
- system CMS Wordpress do samodzielnej edycji strony,
- darmowa instrukcja wykonywania samodzielnych zmian tekstów i zdjęć na swojej stronie,
- kopia bezpieczeństwa całego serwisu utworzona na serwerze (hostingu),
- dodanie strony do wyszukiwarki Google wraz z jej interaktywną mapą