Strona internetowa dla małej firmy – dlaczego jej potrzebuję?
Strona internetowa dla małej firmy – na tym koncentrujemy dziś uwagę. Faktem jest, że współcześnie stronę internetową może mieć każdy. Dlaczego jednak przedstawiciele małych firm strony www nie traktują jako priorytetu? W kręgu tych przedsiębiorców panuje przekonanie, że brak umiejętności, funduszy oraz pomysłu na atrakcyjną witrynę to podstawowe elementy, które blokują ich wejście w świat online. Inny popularny mit mówi, że małe firmy nie potrzebują strony internetowej, gdyż zarządzanie nią wymaga sporo wysiłku, a do aktywnego działania w sieci wystarczy dobrze działający fanpage w mediach społecznościowych. Te koncepcje zderzyły się ostatnio z twardymi realiami – pandemią, która wywróciła do góry nogami dotychczasowy porządek rzeczy. Jej wpływ widać szczególnie w biznesie.
Czy potrzebujesz własnej wizytówki w Internecie – 6 powodów „za”
Zebraliśmy 6 podstawowych argumentów, które przemawiają za tym, by wszystkie firmy wkroczyły do świata stron internetowych. Mała firma, lokalny biznes, niszowe produkty – tak! Wszystkie te biznesy mogą wykorzystać świat online do zwiększenia zasięgów i rozreklamowania swoich usług czy produktów. O jakich argumentach mowa? Oto one:
- Klienci są przyzwyczajeni do aktywności w Internecie, oczekują, że znajdą tam stronę www Twojej marki.
- Mała firma z własną stroną internetową może zyskać ogromną kontrolę nad informacjami i brandingiem.
- Strona www sprawia, że każdy biznes wygląd na bardziej prestiżowy, nowoczesny i godny zaufania.
- Wykonanie strony internetowej dla małej firmy jest tańsze niż tradycyjne reklamy a do tego zostaje na dłużej – nie znika po terminie emisji.
- Dzięki stronie www możesz znaleźć nowych lokalnych klientów ale i rozszerzyć ofertę korzystając z opcji wysyłki towarów do całej Polski.
- Profesjonalnie wykonana strona internetowa jest niezwykle prosta w obsłudze, jeśli nie chcesz się wiązać na stałe z programistami, warto postawić na rozwiązania, które oferują intuicyjne możliwości zarządzania treściami (samodzielnie, bez pomocy agencji czy software house).
Strona internetowa małej firmy – oczekiwania klientów vs kontrola
Teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, klienci chcą mieć możliwość szybkiego wyszukiwania informacji o marce i jej ofercie. Większość konsumentów właśnie w kanale online weryfikuje dany biznes, zanim zdecyduje się na skorzystanie z konkretnych usług czy zakup produktów. Jeśli nie ma Cię w Internecie tracisz potencjał generowania dużych zasięgów. Jeśli jesteś, lecz nie posiadasz odpowiedniej wizytówki, odbiorcy mogą uznać Cię, za niepewne źródło. Pamiętaj, że zaufanie i transparentne działania to podstawa sukcesu! Strona internetowa małej firmy pokazuje otwartość całej marki na nowych klientów i chęć sprostania ich oczekiwaniom.
Kolejnym plusem posiadania strony www jest kontrola. Recenzje i komentarze odbiorców na Twój temat na innych stronach są świetne, jednak ostatnie słowo na temat tego, w jaki sposób marka jest postrzegana w sieci powinien mieć jej właściciel. Posiadanie własnej strony internetowej natychmiast tworzy przestrzeń oficjalnej obecności marki w kanale online. To od Ciebie zależy jakie opinie są na niej publikowane. Dodatkowo w pełni kontrolujesz projekt strony www: kolorystykę, logo, branding całej firmy.
Strona internetowa podnosi Twoją renomę + stanowi miejsce do sprzedaży produktów
Czy trzeba czegoś więcej? Posiadając stronę www Twój biznes zyskuje na atrakcyjności a dodatkowo samodzielnie możesz zarządzać przestrzenią idealną do sprzedaży produktów. Tylko od Ciebie zależy, czy obejmiesz zasięgiem lokalny region, czy spróbujesz zdobyć uznanie w kliku województwach, czy nawet całym kraju.
Współcześni klienci cechują się niezwykłym sprytem przy wyszukiwaniu informacji w Internecie. W praktyce ponad połowa z nich oceni wiarygodność Twojej marki na podstawie projektu strony www. Właśnie dlatego tak istotne jest posiadanie nowoczesnej, atrakcyjnej strony internetowej z interesującą domeną i łatwą ścieżką służącą do nawiązania kontaktu. Profesjonalna witryna pokazuje również otwartość Twojego biznesu nawet w tak trudnych i niepewnych czasach, z jakimi mamy obecnie do czynienia.
Warto zaznaczyć, że sprzedaż online charakteryzowała się tendencjami wzrostowymi jeszcze zanim COVID-19 pozamykał wszystkich w domach. Te trendy nadal utrzymują się na wysokim poziomie. Nawet, jeśli nie myślisz o Twojej firmie jako o biznesie „e-commerce”, nadal możesz przekierować zainteresowanie swoimi produktami czy usługami do świata online. Ten rodzaj reklamy doskonale przemawia do współczesnych odbiorców. Warto wykorzystać taki potencjał!
Zainteresowani? Zachęcamy do kontaktu
Prędkość w priorytecie
Nowoczesny projekt strony internetowej dla architekta musi być zoptymalizowany w taki sposób, by całość wczytywała się błyskawicznie. Warto zadbać o odpowiednie rozmiary publikowanych obrazów. Współczesny klient nie ma ochoty czekać aż strona internetowa się załaduje. Jeśli treści nie pojawią się szybko, użytkownik przejdzie do witryny konkurencji. Dodatkowo prędkość ładowania strony jest ważnym czynnikiem rankingowym Google.
Dodatkowa oferta gratis do każdego projektu:
- system CMS Wordpress do samodzielnej edycji strony,
- darmowa instrukcja wykonywania samodzielnych zmian tekstów i zdjęć na swojej stronie,
- kopia bezpieczeństwa całego serwisu utworzona na serwerze (hostingu),
- dodanie strony do wyszukiwarki Google wraz z jej interaktywną mapą